Sociala medier

Vi hjälper Dig synas där Dina kunder finns

FRC media en Google Partner i Uddevalla Trollhättan
Bing ads på FRC media

Sociala medier

Med hjälp av oss syns Ni i rätt sociala medier

Varför ska vi använda oss av sociala medier?

Med en marknad som växer nästan snabbare än vad vi hinner med så har användningen av sociala medier mer eller mindre exploderat. När närmare 95% av alla som använder sig av internet även använder sig av sociala medier av någon form och 54% av dessa användare använder sig dagligen av Facebook så har det nu blivit ett självklart val av en plats att marknadsföra och annonsera sitt företag på.

I ett genomsnitt så används ett Facebook-konto nästan två och en halv timme per dag. 40% av alla småföretagare använder sig på något sätt av sociala medier för att öka sina intäkter. Om Dina bilder är visuellt tilltalande så ökar användarnas benägenhet till att dela just dessa med 40%.

 

Vad kan vi på FRC media hjälpa Er med?

När Du har bestämt Dig för ett av våra paket som finns anpassade efter olika behov som finns, har vi ett möte tillsammans med Dig om hur just Du vill ha det för Ditt företags sociala medier. Här lägger vi upp en plan som känns bra för Dig.  

Vi har tagit fram några olika paket som gör det möjligt för just Ditt företag att få två inlägg per vecka på antingen Facebook eller Instagram i det lilla paketet, i det stora paketet blir det istället tre inlägg men med möjlighet att kunna få flera bilder per inlägg.Detta är bara några exempel, vi anpassar oss efter era önskemål och behov

Vi på FRC Media har den kunskapen och erfarenheten som behövs för att kunna skapa lockande och inbjudande annonser, härliga flöden som inspirerar både Dig och Dina kunder.

Theresekarlsson
Theresekarlsson
@theresekarlsson84
Läs mer
Vi är så nöjda efter att ha bestämt oss för silverpaketet hos FRC media, då vi ville utöka vår synlighet på olika sociala medier eftersom vi själva inte hade stenkoll.
Golvman
Golvman
@golvmanvbg
Läs mer
Vi valde Bronspaketet eftersom vi inte ansåg vi hade den kunskap som krävdes inom den digitala världen, men även för att FRC Media är lokal och vet vad som funkar för oss!
IA Bil
IA Bil
@Iabil
Läs mer
Bronspaketet var en tjänst som passade oss utmärkt. FRC Media underlättar vår vardag såväl som vår verksamhet, att de dessutom är lokala och kunniga inom just det vi har störst behov av ledde till att valet var självklart för oss.
Föregående
Nästa

Anlita oss på FRC media som er SoMe-manager om ni vill:

Vill Du veta mer?

Fyll i formuläret nedan så återkommer vi till Er inom 24 timmar

Få högre engagemang från dina kunder

Engagemanget vid Instagram-annonsering är 10% högre än vid Facebook. I ett samhälle där tekniken och den digitala världen går framåt med stormsteg och det blir mer och mer populärt att använda sig av sociala medier så är det hög tid för Dig att hänga med i det som händer nu.

Den kundkrets som Du kanske redan har eller vill nå ut till finns idag på sociala medier och om Du inte redan annonser här så är det hög tid att börja göra det nu. FRC Media kan skapa allt det Du inte hinner eller inte vill göra själv. 

This error message is only visible to WordPress admins

Error: No feed with the ID 1 found.

Please go to the Instagram Feed settings page to create a feed.

Har Ni behov av en Social Media Manager?

Att anlita en social media manager kan vara ett bra sätt att få hjälp med att hantera och maximera din verksamhets närvaro på sociala medier. En social media manager kan hjälpa dig att skapa en strategi för sociala medier, planera och publicera innehåll, interagera med följare, analysera resultat och förbättra din verksamhets närvaro på sociala medier.

Det finns ett antal olika saker som du bör tänka på när du anlitar en social media manager. Dessa inkluderar:

  1. Erfarenhet: Ser till att den person du anlitar har erfarenhet av att hantera sociala medier för olika företag och branscher.

  2. Kompetens: Se till att den person du anlitar har de kompetenser och kunskaper som krävs för att hantera dina sociala medier på ett professionellt sätt.

  3. Passar in: Se till att den person du anlitar passar in i din verksamhet och kan arbeta väl tillsammans med ditt team.

  4. Pris: Jämför olika alternativ och se till att du får det bästa priset för den tjänst du behöver.

  5. Kontrakt: Se till att du har ett kontrakt med den person du anlitar som specificerar vad som ingår i tjänsten och hur länge den ska pågå.

Att anlita en social media manager kan vara ett bra sätt att säkerställa att din verksamhets närvaro på sociala medier är professionell och effektiv.