Mediapartner

Spara tid & pengar – Låt oss på FRC media bli Er mediapartner

FRC media en Google Partner i Uddevalla Trollhättan
2023

Mediapartner

Som vår partner behöver Ni aldrig mer tala med en säljare

När ni anlitar oss som mediapartner får ni mer tid till det ni gör bäst – vi tar hand om marknadsföringen, antingen delar av ett projekt eller hela vägen. Vi anpassar oss efter era behov, på distans eller på plats. Som er mediabyrå tar vi även hand om säljsamtal, analyserar erbjudanden och sköter allt så ni slipper tänka på det.

När Ni anlitar oss som Er Mediapartner så friställer Ni mycket tid, då Ni kan göra det Ni är bäst på och överlåta bl.a. marknadsföringen till oss, och låta oss göra det vi är bäst på. Vi kan hjälpa Er med det lilla eller det stora. Delar av ett projekt eller hela projektet. Det går att sköta på distans eller på plats hos Er, vi anpassar oss efter Er, våra uppdragsgivare helt enkelt. Läs nedan hur vi jobbar steg för steg.

Förutom nedan så ingår mycket mer i vårt partneravtal, vi tar bl.a. hand om alla säljare som ringer till Er. Tänk vad skönt att kunna hänvisa dem till Er mediabyrå. Vi tar samtalen, analyserar om det som erbjuds är något som passar in i Er profil, kollar igenom offerter och presenterar det för Er, om det är något som vi anser passar. Annars säger vi “nej tack” så slipper Ni.

Anlita oss på FRC media om Ni:

Första steget

FRC media är en Digital Mediebyrå med kontor i  Uddevalla och Trollhättan  Vi jobbar i första hand med företag i Trollhättan, Uddevalla, Vänersborg och resten av Västra Götaland. På FRC media tror vi att ett bra samarbete börjar med ett möte mellan människor. Därför ser vi som en naturlig start på ett lyckat samarbete att vi träffas och går igenom var er verksamhet står idag, och hur era mål ser ut. Att vi lär känna er verksamheten och vilka utmaningar ni står inför kommer ligga som grund för vårt samarbete.

Med fokus på er verksamhet, hur era utmaningar och mål ser ut så skapas det en strategisk marknadsplan vars syfte är att tydliggöra hur vi tänker oss kommande period och vad det ska leda till. Vi börjar med att analysera er webbplats eller e-handel ur ett konverteringssyfte, sen gör vi en teknisk SEO-analys av sidan för att säkerställa så att det inte föreligger några tekniska hinder. Vi ser över Er Google My Business och efter det ser vi över era Sociala Medier, där Facebook och LinkedIn är det vanligaste, och eventuella andra digitala medier. När det är klart så presenteras en plan som bygger på era mål och förutsättningar.

Analys och plan

Genomförande

Vi skapar anpassade annonser till de medier vi kommit överens om, efter det bokar och köper vi in de medier som är aktuellt. Vi optimerar innehållet i annonserna löpande samtidigt som vi optimerar din budget så att vi alltid levererar maximalt.

Väljer ni att inte gå vidare med hela eller delar av planen så finns vi fortfarande kvar som en rådgivare i digitala frågor. Vi tar hand om säljare som ringer och vi agerar bollplank. Det finns alltså inga krav på att ni ska köpa det vi säger rakt upp och ner

Rapportering sker live via vårt rapporteringssystem där ni enkelt ser utvecklingen av annonseringen löpande. I rapporten ser ni även hur er hemsida levererar via koppling till Google Analytics (har Ni inte detta installerat så löser vi det) Vi går tillsammans igenom månadsvis vilka annonser som levererat bäst mot uppsatta mål och presenterar vilka optimeringsåtgärder som vidtagits.
Vårt mål är att alltid överträffa era förväntningar.

Rapportering

Vill Du veta mer?

Fyll i formuläret nedan så återkommer vi till Er inom 24 timmar

Att anlita en mediapartner

Att anlita en mediapartner kan vara ett bra sätt att få hjälp med att planera, köpa och mäta annonsering i olika medier. En mediapartner är en företagstjänst som hjälper andra företag att nå ut till sin målgrupp genom olika medier, inklusive tv, radio, tidningar, tidningar, onlineannonser och sociala medier.

Det finns ett antal olika saker som du bör tänka på när du anlitar en mediapartner. Dessa inkluderar:

  1. Erfarenhet: Se till att den partner du anlitar har erfarenhet av att hantera annonsering för olika företag och branscher.

  2. Kompetens: Se till att den partner du anlitar har de kompetenser och kunskaper som krävs för att hantera din annonsering på ett professionellt sätt.

  3. Passar in: Se till att den partner du anlitar passar in i din verksamhet och kan arbeta väl tillsammans med ditt team.

  4. Pris: Jämför olika alternativ och se till att du får det bästa priset för den tjänst du behöver.

  5. Kontrakt: Se till att du har ett kontrakt med den partner du anlitar som specificerar vad som ingår i tjänsten och hur länge den ska pågå.

Att anlita en mediapartner kan vara ett bra sätt att säkerställa att din annonsering är professionell och effektiv och att du når ut till den målgrupp du vill nå.